در برنامه‌های هفته گردشگری نگرش زنانه لحاظ شود

عاطفه مروی مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: باید تلاش کنیم در روند توسعه گردشگری کشور و همچنین رویدادهای هفته گردشگری پیش رو از نگرش‌ها و ظرفیت‌های زنانه بهره‌مند شویم. مقصود ما از زنانگی در گردشگری، صرفا به‌کارگیری نیروی زنان در گسترش گردشگری نیست بلکه منظور نوع نگرش زنانه که آمیخته با ظریف‌اندیشی، ژرف‌نگری، لطافت، ذوق هنری و ابتکار عمل است.

به گزارش میراث‌آریا، عاطفه مروی مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شورای سیاستگذاری هفته گردشگری که در محل سالن خلیج‌فارس معاونت گردشگری برگزار شد، گفت: گردشگری یکی از صنایعی است که به استناد گزارش‌های تخصصی، زنان شاکله‌ی اصلی آن را تشکیل می‌دهند و به تعبیر برخی نشریات اقتصادی، زنان ستون فقرات صنعت گردشگری هستند.

او افزود: بنابراین توسعه و تحول پایدار در گردشگری فارغ از چشم‌انداز زنانه به موضوع و بدون توجه به نقش‌آفرینی زنان در این حوزه مقدور نیست.

مروی یادآور شد: مقصود ما از زنانگی در گردشگری، صرفا به‌کارگیری نیروی زنان در گسترش گردشگری نیست بلکه منظور نوع نگرش زنانه که آمیخته با ظریف‌اندیشی، ژرف‌نگری، لطافت، ذوق هنری و ابتکار عمل است است.

مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: نکته‌ی دیگر در توسعه و تحول گردشگری، مسأله‌ی انگاره‌سازی یا تصویرسازی است. در جهان امروز قدرت انگاره‌ها، چه در اقتصاد و تجارت و چه در سیاست و فرهنگ قابل انکار نیست. لذا به موازات توجه به زیرساخت‌های عینی در گردشگری مانند ساخت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و توسعه اماکن تفریحی و دیگر ضروریات گردشگری، باید به تصویرسازی شایسته از ایران شکوهمند اهتمام ورزید.

به گفته مروی قطع به یقین یکی از مقدمات اساسی در تحول گردشگری، ایجاد انگاره‌ای زیبا، دلپسند و خوشایند از ایران عزیز برای مخاطبان جهانی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1404061300859
دبیر محمد آوخ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha